تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

رابرت برتون نوشت:"من از اندوه مینویسم که مشغول باشم و از اندوه حذر کنم"

{از سال 89 تا 94 توی بلاگفا می‌نوشتم. بعدش بلاگفا هیولا شد و نوشته‌هام رو قورت داد. منم کوچ کردم به اینجا }

بایگانی

ترس‌ها

جمعه, ۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱ ب.ظ

اگر قرار باشد فهرست بلند بالایی از ترس‌هایی که داریم را ارائه بدهیم، بی‌شک من مقام نخست را اختصاص می‌دهم به «ترس از پیری». که خب همین هم، آپشن‌های گسترده‌ای دارد. ترس از تنهایی در پیری. ترس از بیماری در پیری. ترس از بی‌کسی در پیری. ترس از بی‌پولی در پیری و هر چیزی که منتهی به پیری شود. انگار در این سن، واقعیت اصیل فلسفی «انسان موجودی ضعیف است» را می‌توان درک کرد. در سرازیری آن برهه، آدم حس می‌کند نیروی عظیمی پشت سرش ایستاده و دائم توی گوشش فریاد می‌کشد: بمیر. بمیر. بمیر... .

...

از ته کوچه اتوبوس را دیدم که تازه به ایستگاه سر کوچه رسیده بود. کوچه خلوت بود و وقت من تنگ. همین شد که مثل مجرمی که پلیس دنبالش کرده، دویدم تا بخت همراهی‌ام کند و بعد از قرنی با اتوبوس بروم. به محض اینکه به آن طرف اتوبوس رسیدم با صحنه‌ای مواجه شدم که ترمزم کشیده شد. پیرمردی روی زمین به حالت تشنج افتاده بود و از کنار دماغش خون سرازیر بود. اگر قرار باشد هر صفتی تبدیل به نمایش شود، آن صحنه، صحنه‌ی نمایش ضعف و استیصال آدمی بود. مات و مبهوت به پیرمردی که مردم دورش را گرفته بودند نگاه می‌کردم و به گریه افتادم. البته سوز و گداز آهنگ ترکی‌ئی که از هندزفری‌ام پخش می‌شد در دراماتیک بودن آن صحنه بی‌تاثیر نبود.

نظرات (۶)

واقعا هم ترس داره. آینده کلا وقتی نشه پیش بینیش کرد که میخواد چی سر راهت بذاره ترسناک میشه...
حسرت رویت هلاکم کرد از بهر خدا
روی بنما و دل درمانده ای را شاد کن
واقعا وقتی آدم به پیری فکر میکنه، هزار و یک سوال براش پیش میاد... هزارو یک ترس...
۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۰۰ قاسم صفایی نژاد
خدا فرموده که همانطور که یکی یکی به شما نعمت می‌دهم، یکی یکی آن را می‌گیرم. قوت، زیبایی‌، بینایی، توان فکری و ... روزی می‌دهد و روزی اگر صلاح بداند می‌ستاند. پیری شاید ترسناک باشد اما از آن ترسناک‌تر هم وجود دارد.
این پست مرتبط را هم بخوانید:
http://safaeinejad.ir/1396/01/19
روزها گر رفت ، گو رو باک نیست 
تو بمان ای آنکِ چون تو پاک نیست.(مولانا)

نگران فرداست نباش ،
خدای دیروز و امروز ، فردا هم هست.

هر کس به خدا توکل کند ،
او برای وی کافی ست.(طلاق ، آیه ۳)

خدایا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم!
و آن هم خدائی ست که من دارم و تو نداری.(علی شریعتی)


خدا یار و نگهدارت

روزها گر رفت ، گو رو باک نیست 
تو بمان ای آنکِ چون تو پاک نیست.(مولانا)

نگران فردایت نباش ،
خدای دیروز و امروز ، فردا هم هست.

هر کس به خدا توکل کند ،
او برای وی کافی ست.(طلاق ، آیه ۳)

خدایا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم!
و آن هم خدائی ست که من دارم و تو نداری.(علی شریعتی)



خدا یار و نگهدارت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی