تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

رابرت برتون نوشت:"من از اندوه مینویسم که مشغول باشم و از اندوه حذر کنم"

{از سال 89 تا 94 توی بلاگفا می‌نوشتم. بعدش بلاگفا هیولا شد و نوشته‌هام رو قورت داد. منم کوچ کردم به اینجا }

بایگانی

ب مثل...

دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ب.ظ

آدم‌ها باید دو مأمنه باشند. مثل ماشین‌های دوگانه سوز. که اگر فلان سوختش تمام می‌شود، از آن یکی سوخت استفاده می‌کنند و وسط اتوبان یا میان جاده‌ای بی‌سوخت و ماشین نمی‌ماند.

آدم باید دو مأمنه باشد.

وقتی پناه بودن مأمن اول، زوال پیدا می‌کند جای دیگری داشته باشی تا دست به گردنش بیاندازی. تا اگر از جایی مانده شدی، جای دیگری را داشته باشی که رانده نشوی. که سر به بیابان نگذاری. که بدانی جایی هست که انتظارت را بکشد. که اگر پناهی نداری، لااقل پناه‌گاهی داشته باشی.

مأمن اول یا دومم را کم‌کم از دست می‌دهم و ترسیده‌ام جایی میانه‌ی زمستان، در برف و بوران و سرما وقتی بنزین تمام کرده‌ام، بایستم کنار کدام جاده و طلب سوخت کنم؟.

.

عطیه میرزاامیری

یازده تیر... شب... ورودی هفت... آخر...

نظرات (۵)

۱۲ تیر ۹۷ ، ۱۱:۵۱ قاسم صفایی نژاد
دقیقا برعکس:
قلبک حرم الله ولا تسکن فی حرم الله، غیرالله
http://safaeinejad.ir/1393/10/28

۱۲ تیر ۹۷ ، ۱۷:۱۲ مهدی صالح پور
این مأمن برای خدا هم مصداق داره؟ حواسش بهت نبود، بری سراغ شیطان؟! :)
پاسخ:
مامن به معنی پناهگاه بود منظورم
نه کسی یا شخصی
یه جایی به غیر از خونه ی آدم
۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۲:۵۱ سارای بانو :)
طلب سوخت برای زندگیت از هیچ کس نکن 
از ما گفتن 
پاسخ:
من حرفی از کسی نزدم
۲۱ تیر ۹۷ ، ۰۱:۵۲ ایرج زمانی

به نظر من بعضی کلمات هستن که بار معنایی خودشون رو به مرور زمان از دست میدن البته نه به خاطر اینکه در بیرون وجود خارجی ندارن و یا  به این دلیل که از جانب دیگران انکار میشن بلکه به این دلیل که همه اونها رو بد تعریف میکنن ... این کلمه هم یکی از اون کلماتیست که این قانون شامل حالش شده و بار معنایی اون رو  به مرور از میان بردن

پاسخ:
من که منظور شما رو نفهمیدم!
۰۱ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۰ ایرج زمانی
من خودمم نفهمیدم :)