تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

رابرت برتون نوشت:"من از اندوه مینویسم که مشغول باشم و از اندوه حذر کنم"

{از سال 89 تا 94 توی بلاگفا می‌نوشتم. بعدش بلاگفا هیولا شد و نوشته‌هام رو قورت داد. منم کوچ کردم به اینجا }

بایگانی

تو که رفیقی

جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۵ ب.ظ

قبل ازینکه برم کربلا، هجومی از توصیفات مختلف ازین شهر بهم وارد شد. هرکسی یه چیزی میگفت. هرکسی از حسش میگفت و عجیب اینکه حس نود و نه درصد ادما شبیه بهم بود. همه یکصدا میگفتند کربلا! کربلا غم داره... اما نداشت. واقعا برای من نداشت. من نترس ترین و آروم ترین آدم دنیا بودم توی کربلا. عجیب ترین حس ها رو توی کربلا و نجف داشتم. یادمه وقتی برای اولین بار داشتیم میرفتیم حرم، توی یه کوچه ی باریک بودیم. یهو دیدم حنا زد زیر گریه. سرمو آوررم بالا دیدم گنبده. گنبد حضرت عباس. گریم نگرفت. ماتم برد. بعدم خندیدم. به پهنای صورتم خندیدم. دستمو اوردم بالا و گفتم: بح بح. سلاملکم. دقیقا انگار رفیقم رو دیدم. کربلا برای من مظهر آرامش بود. کاملا متناقض با تمام حسایی که بقیه بهم گفته بودند. یه شب تو حرم که بودم،دقیقا روبروی ضریح یه رازی رو که مدت هاست تو دلمه رو زیر زبونم گفتم. بعد زدم زیر گریه. ولی گریه ی سفید. غم سفید. انگار یکی دستشو گذاشته بود رو قلبم میگفت حالا گریه چرا؟! درست میشه رفیق. رفیق... رفیق... قشنگ رفیق بود. امشبی که یهو فهمیدم فلانی فوت شد، دلم گرفت و زدم زیر گریه. بعد از یکماه دلم برای کربلا تنگ شد. برای اینکه یکی بیاد بزنه سر شونه م و بگه: حالا گریه چرا رفیق؟!

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۷
.

نظرات (۱۰)

۰۷ مهر ۹۶ ، ۲۲:۲۲ محبوبه شب
توفیق زیارت نداشتم ولی فک کنم ینی حس می کنم که "کربلا غم داره!"
تو این شب و روزا التماس دعا دارم عطیه جون.
پاسخ:
شما هم به من دعا کن.
۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۹:۵۷ شینا نوجهان
برای من نجف ارامش محض بود (!) ارامشی عجیب که هیچ جای دنیا پیدا نمیشه ... عجبش غربتش بود . یه ارامش ِ غریب .  . . میدونی؟ انگار که دلم کوچیک باشه جا نشه توش اون همه ارامش عجیب و غریب ...

چقد دلم تنگه غروب ِ نجفه
پاسخ:
نجف برای من اونقدر ابهت داشت که روز اول واقعا حس میکنم قلبم وایمیسه الان.
امیدوارم همیشه دلی اروم  داشته باشی
پاسخ:
ممنون.
انشالله شما هم.
رفیق سفید...
پاسخ:
:)
۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۸:۵۵ سید امیر پژمان حبیبیان
کربلای هر کس با دیگری فرق می‌کنه. کربلا شهریه که بینهایت بار می‌تونی تعریفش کنی و تعریفش را بشنوی و هر بار غافلگیر بشی. 
پاسخ:
دقیقا همینجوره
۱۲ مهر ۹۶ ، ۲۱:۲۵ زهرا یگانه
من این حسی که گفتی رو داخل وادی السلام داشتم. :)
پاسخ:
چه باحال:)
سلام دوست جانم.چرا یهویی کانالت حذف شد:(
من ندارمش دیگ.باهات زندگی میکردم..انگار پیشم بودی
پاسخ:
سلام. نه حذف نشده:)
زیارتت قبوووووول کربلایی جااااااااااااان
پاسخ:
ممنون نرگس جان
سلام 
ببخشید ...یه چند تا سوال داشتم 
دانشجویی رفتید ؟
اگه جواب مثبت بود از طریق نهاد رهبری باید ثبت نام کنم ؟
چند وقت تو نوبت موندید ؟اصلا نوبتی است 
نمی دونم چرا امشب یاد شما افتادم از اینستا احساس کردم دانسجویی رفتید ..
اگه شد جواب بدید بهم ...
ممنون 
پاسخ:
سلام
بله دانشجویی رفتم.
باید سر بزنید به نهاد دانشگاهتون ببینید کِی میبرند.

خیلی ممنون‌
پاسخ:
اگه رفتی واسه منم دعا کن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی