تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

رابرت برتون نوشت:"من از اندوه مینویسم که مشغول باشم و از اندوه حذر کنم"

{از سال 89 تا 94 توی بلاگفا می‌نوشتم. بعدش بلاگفا هیولا شد و نوشته‌هام رو قورت داد. منم کوچ کردم به اینجا }

بایگانی

آنچه صدا و سیما نشان می‌دهد و آنچه واقعا وجود دارد!

سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ب.ظ

وقتی از چادر حرف می‌زنیم ، دقیقا از چه حرف می‌زنیم؟


ما هم عاشق لاک زدنیم و اگر رنگ جدیدی در مغازه ای برایمان چشمک زد بالفور آن را می‌خریم.دفتری داریم که از آرزوهایمان در آن می‌نویسیم.از آرزوی گشتن در کوچه‌پس‌کوچه‌های مادرید تا عکس گرفتن میان مزرعه‌های سرسبز سوئیس.زیاد می‌خندیم،سر کلاس،در خیابان، با دوستان‌مان.شوخی کردن را دوست داریم و شوخی می‌کنیم...ما هم پیانو زدن را دوست داریم.کلاس ساز می‌رویم و گاهی می‌رقصیم.از رنگ موها سر در می‌آوریم.مدل موهای‌مان را چند وقت یکبار عوض می‌کنیم...ما هم عاشق می‌شویم.دائم عکس پروفایلش را چک می‌کنیم و از عشق‌مان یواشکی حرف می‌زنیم...از رنگ‌های شاد استفاده می‌کنیم.روسری و شال‌های قشنگ سر می‌کنیم.برای عطر خریدن وسواس به‌خرج می‎‌دهیم.از بوتیک های معروف خرید می‌کنیم و آدرس مزون های شیک شمال شهر را بلدیم...کافه و سینما و فودکورت می‌رویم.آهنگ‌های اَدِل را حفظ می‌کنیم و در پیاده‌روی‌های‌مان بِردی گوش می‌کنیم و صدای اِبی را دوست داریم...کوهنوردی می‌کنیم،شنا کردن بلدیم،کلاس پیلاتس و ایروبیک و غیره می‌رویم...کتاب می‌خوانیم و دوست داریم پیشرفت کنیم.دوست داریم ذهن‌مان رشد کند و باسواد شویم.یادگیری را دوست داریم.زبان‌های جدید یاد می‌گیریم و دوست داریم توریست شویم...درست است که اکثریت ذهن و پوشش جامعه از آنِ ما نیست اما ما هم دل داریم.در قرن 21 زندگی می‌کنیم.از تکنولوژی سردرمی‌آوریم.شکست عشقی می‌خوریم.عاشقمان می‌شوند.دوست داشتن را بلدیم.بلدیم چطور کسی را که دوستش داریم ببوسیم.آشپزی می‌کنیم و در عین حال از حقوق زنان دفاع می‌کنیم.چرا در این جنجال فرهنگی و سیاسی و علمی،عده ای "چادری ها"را یک‌جا نشین می‌دانند؟چرا فکر می‌کنید اگر دختری هنوز چادر سر می‌کند ،به زور و ضرب خانواده‌اش است؟چرا کسانی که چادر به سر دارند را "متعصب"، "امٌل"، "دشمن روشنفکری" و یا برعکس "بدکاره"، "آب زیر کاه" و غیره می‌نامید؟چرا گاها دیده می‌شود از آن‌ها فرار می‌کنید؟ چرا فکر می‌کنید زندگی یکنواختی دارند وتفریح‌شان این است که به مسجد بروند،تنها کلاس‌های احکام می‌روند و زندگی روتینی دارند؟چرا فکر می‌کنید اگر با یک دختر چادری ازدواج کنید،دائم بله قربان گوست و روزها در خانه می‌نشیند در حال شست و پخت تا شب‌ها که شوهرش بیاید،از خانه بیرون نمی‌رود و بعد از تاهل درس و زندگی را کنار می‌گذارد و در کل آفتاب مهتاب ندیده است؟چرا پایبند بودن به یک‌سری اصول دینی را فارغ از یک شخصیت پر جنب‌وجوش و شاد می‌دانید؟!چرا پیشرفت و رشد و خنده و تفریح و سفرهای خارجی و کلاس های هنری را از "چادری ها" جدا می‌دانید؟!!!...من واقعا گاهی غصه می‌خورم که با تمام روابط گسترده ای که در اطراف‌مان داریم،گاهی به قشری که هنوز "چادر" را مقدس می‌دانند و آن را سر می‌کنند، اینقدر بی انصافیم... درست است که صداوسیما در نشان دادن این قشر گند زده و به بدترین وجه ممکن زندگی ما را نمایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد اما لطف کنید زندگی هرکسی را فارغ از پوشش‌اش بررسی کنید.عکاسی،عشق،سفر،دویدن و ورزش،خنده و شادی،رنگ و روح زندگی،ساز و موسیقی، سلیقه و تزئین، سینما و کتاب، کافه و پاساژها و تمام چیزهای خوب را در کسانی‌که امروزه پوشش‌شان از جنس خوشایند اکثریت جامعه نیست،جدا ندانید...


پ.ن به کسایی که چادر سر میکنن:پوششی که قداست دارد را درست انتخاب و درست تر استفاده کنید.

۹۶/۰۱/۱۵
.

نظرات (۳۷)

جدای از تلویزیون و اکثر رسانه ها بعضی از همین چادری ها کم نقش نیستن تو بدنامی لباس به هر شکلی حالا اینوری یا اونوری که این مساله واسه مانتویی ها هم صدق می کنه و واسه کت شلواری ها هم و واسه بگ پوش ها:)) القصه که فکر نکنم تو هیچ جای دنیا این همه آدمها رو با پوشش قضاوت کنن:) قضیه از بیخ و بن مشکل داره
پاسخ:
من واقعا واقعا با نظرت موافقم:)
اکثر خود آدما باعث میشن هم پوشای خودشون بدنام بشن
مرسی بابت پستت عطیه.خیلی لازم بود جانم
پاسخ:
مرسی که خوندیش مهسا
۱۵ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۵۱ یک بنده ی خدا
به عنوان کسی که سالهای طولانی چادر و داشتن حجاب را انتخاب کرده با حرفات موافقم و چقدر اذیت شدم این سالها چقدر تحقیر شدم به خاطر پوششم چقدر دوست نداشتم اینجا زندگی کنم چون هر کس هر برچسبی دوست داشت به خاطر پوششم بهم زد چقدر کیف میکنم وقتی یک خانم با پوشش اسلامی رو خارج کشور میبینم چقدر غبطه میخورم به رنگهایی روح زنانشو نشون میده چقدر حرف هست توی این زمینه چقدر زخم خوردیم ...
پاسخ:
:)
{گل}
روزای اولی ک رفتم مدرسه بچه ها باهام رفیق شدن.بعد ی هفته موقع برگشتن چادرم رو داشتم سر میکررم..ی هو یکی گففف عهههه تو چادرییی ایی؟؟گفتم عاره بابا
و پشت سرش چن نفر دیگه هم تعجب کردن و پرسیدن.
و گفتن عاخه تو خی لی خوش اخلاقی ..سر کلاس فلانی و بسالی
چرا پس چادری ای

+ینی ی همچین جوری میشناسنمون.حداقل خودمون کاش گند نزنیم ب چادری بودنمون.مسعولیم بابت نظری ک مردم نسبت ب ما و چادری ها پیدا میکنن با رفتارمون
پاسخ:
این دیالوگ رو من به اندازه ی موهای سرم شنیدم.خیلی زیاد.خیلی خیلی زیاد و هربار بعد شنیدنش به جای اینکه خوشحال بشم دلم گرفته.
اولا که دمت گرم که نوشتیش. من خودم یه عمر بود میخواستم بنویسم همچین چیزی و واقعا سختم بود. نمیشد انگار..تو نوشتی ولی :)
و اینکه خیلی دردناکه که توی این زمان با این همه پیشرفت و تمدن هنوز هم اینجور قضاوت هایی وجود داره
عطیه قبول دارم که این نگاه و قضاوت نسبت به پوشش چادر بیشتره ولی خب خیلی وقتا هم شده که این قضاوت ها رو در مورد ماهایی که مانتو داریم داشتن. "خانوم انار" راست میگه. این برچسب زدن ها همیشه تلخه. حالا فرقی نداره چادر پوش باشی یا مانتو پوش یا بگ پوش :))
پاسخ:
مهشاد من واقعا رفتار تلخ زیاد دیدم و میبینم
حتی پسرها هم موقع ازدواج گاهی میگن بریم دختر چادری بگیرم چون چشم و گوش بسته ست
این واقعا وحشتناکه
واقعا واقعا
لطف کتید زندگی هرکسی را فارغ از پوشش بررسی کنید، مرسی،اه.
پاسخ:
:)))))))))))
من از یه جهت این پست رو دوست نداشتم. چون اینو القا می‌کرد که شاد بودن و سرزندگی کارایی از این دست (خیلی از مثالایی که زدی) هستش. البته شاید این القا کردنه ناخواسته بود.
حرفم اینه که شاید اونی که بیشتر وقتش به مسجد و کلاس احکام رفتن میگذره هم شاد باشه حتی بیشتر از من و شما. یعنی دل اون از اون چیزا لذت می‌بره. یه حورایی خودت هم داری درمورداونا قضاوت می‌کنی. بازم شاید ناخواسته.
اما از یه جهت هم این پست رو دوست داشتم چون میدونم قصدش این بود که بگه نباید افراد رو از روی ظاهر قضاوت کنیم. و در این راه پارتی بازی هم نکنیم. نه بی‌حجاب‌ها محجبه.ها رو قضاوت کنن و نه برعکس. نه پسرای تیپ معمولی پسرای بدپوشش رو قضاوت کنن و نه برعکس. (البته قضاوت نکردن با پذیرفتن درست و غلط بودن اون پوشش فرق می‌کنه)
پاسخ:
من با قسمت با این قسمت کامنتت موافقم:شاید اونی که بیشتر وقتش به مسجد و کلاس احکام رفتن میگذره هم شاد باشه حتی بیشتر از من و شما
حق با شماست
ولی منطورم این بود همه ی بخش زندگی مون توی این خلاصه نمیشه
یه بعدی نیسیم و غیره
ممنون بابت نظرتون
بسیار خوب. آفرین👌👌
پاسخ:
ممنون:)
دقیقا موافقتم
بالاخره یکی حرف دلم رو زد!
بخدا منم همینطوریم
بماند که تو 4 ماه گذشته همین مردم مهربونمون دوتا چادر گرونمو بخاطر همین فکرای عجیبشون سوزوندن! طوری که دیگه نمیتونم ازشون استفاده کنم! حالبه که من ساکن یه شهر مذهبی ام (مشهد)!
حداقل ب حقوق آدم ها احترام بذاریم حتی وقتی اونا مطابق خواستتون رفتار نمیکنن چون این یکی از اصول جا افتاده تو فرهنگ مردم جوامع صنعتیه و ما با تمدن 2500 ساله از این نعمت محرومیم!
پاسخ:
سوختن چادرت چه ربطی به بقیه داره؟!!!!!!
خیلی خوب بود این پست! در حدی که بااااید لینکش کنم با اجازت ؛)
پاسخ:
:)
سلام
به عنوان یه چادری با نوشته ت موافقم
ولی
اینایی که گفتی یعنی چراهایی که مطرح کردی حاصل رفتار یک عده از چادری هاست. حتی روند صدا و سیما هم به دلیل رفتارهای نادرست یک عده ی کثیر از چادری هاست که در افراط و تفریط لنگه ندارند.
پاسخ:
سلام
من باهات موافقم.اما مسبب 100 درصدیش چادری ها نیستند
گاهی آدما برای مخالفت با چیزی از هرچیزی استفاده میکنن!
خیلی تلخه واقعا...
ب عنوان یه چادری واقعا ناراحت میشم از این دید بدی که نسبت به ما توی جامعه وجود داره و همیشه برچسب بی کلاس و متحجر بودن میخوریم
بارها اتفاق افتاده ک مغازه دار ها و اقشار دیگه با کلی احترام و گشاده رویی با خانم های مانتویی برخورد میکنند درحالیکه سوال های من رو هم با اکراه پاسخ میدادند😔
پاسخ:
اره.منم خیلی تجربه های بدی تو بعضی از مغازه ها داشتم
چقدر قشنگ حال ما ها رو توضیح دادی💙:)
پاسخ:
:)
یادمه سال آخر دانشگاه دختری که از سال اول اتاق رو به روییمون بود و آشنا نشسته بود تو اتاق ما که من بلند شدم نماز بخونم یهو گفت وااا مگه تو نماز میخونی؟ تو که مدام تو خوابگاه در حال رقصیدنی 
این تصورات قالبی از بچگی رفته تو ناخودآگاهمون، یادمه یه معلم دینی داشتیم که به یکی از بچه ها که اسمش هدیه بود گفت والدینت اشتباه کردن اسمتو هم نام هدیه تهرانی گذاشتن به اون راه کشیده میشی 
این اجبار به چادر پوشیدن برای استخدام و... هم کمتر از صدا و سیما تاثیر نداره روی نفرت آدما از چادر و متاسفانه حتی چادری 
فقط خودمونیم که میتونیم به بچه هامون یاد بدیم آدمارو بدون توجه به پوشش و... دوست داشته باشند و قضاوت نکنن
پاسخ:
کاش اوضاع بچه هامون بهتر خودمون باشه.که من چشمم آب نمیخوره
۱۶ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۲۰ همطاف یلنیـــز
سلام سلام
این که اکثریت ذهن و پوشش جامعه از آن ما نیست رو درست متوجه نشدم!؟ منظور استفاده از پوشش چادر در کدام جامعه است؟
به نظر من درست نیست صرفا بابت حضور در یک شهر (قسمتی از یک شهر) چنین برداشتی داشته باشی.
و
البته منم قبول دارم گاهی نسبت به خانم هایی که چادر رو انتخاب کردند بی انصافانه رفتار می شود ولی عمومیت ندارد تا این حد...
یکی از دلایلی که خودم استفاده از چادر رو انتخاب کردم، دیدمثبت و احترامی است که خانم های محجبه چادری، از جامعه دریافت می کنند.
.
برقرار بمانی و راضی

پاسخ:
سلام
در تمام جوامع!و خب من کلیت رو گفتم
.

ممنونم:)
۱۶ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۰۵ قاسم صفایی نژاد
حجاب منافی شاد بودن و فعالیت اجتماعی نیست
اما سبک زندگی غربی هم لزوما به معنی روشنفکری نیست

دو تا پست (جملاتی از شهید بهشتی) در تایید و تکمیل پست شما:
تفریح از دیدگاه اسلام
http://safaeinejad.ir/1395/03/25
خانم‌های پوشیده! عزیز باشید
http://safaeinejad.ir/1395/06/14-2
پاسخ:
خیلی ممنونم
فک کنم یه قسمت از مشکل هم به نحوه ارتباط بعضی چادریها با مثلا مانتویی ها مربوطه.
مثلا شاید بعضی چادریها، مانتوییها رو ادمای لامذهبی بدونن.
پاسخ:
و همچنین برعکس این هم وجود داره
خیلی هم خوب!
نکته خوبش اینه که هیچ کس رو از رو ظاهرش نشناسیم
حالا هر طوری که پوشش داره!
اما یه چیزی که هست اینه که قشر مذهبی باید حواسشون باشه که با رعایت یه اصول خاصی و حالا تو این پست چادری بودن دارن علم یه تفکر و ایدئولوژی رو بر می دارن و باید تمام و کمال مواظب باشن با دست خودشون به اون تفکر و ایدئولوژی ضربه نزنن و احیانا بهانه دست دیگران ندن!
ممنون پست قشنگی بود

پاسخ:
:)
خیلی عالی بود حرف دل ما چادری ها
ممنون
پاسخ:
:)
میدونی رفیق بنظرم شما هم مثل من محیط اشتباه رو انتخاب کردی
من دقیقا نقطه عکس شما هستم
نماز میخونم با تعجب نگاه میکنن ،روزه میگیرم تعجب میکنن ، دعای کمیل میخونم شاخ در میارن ، روضه سید الشهدا میرم ...
خلاصه از نظر محیطی که من توش زندگی میکنم یه ادم غیر چادری که زیاد در قید و بند چند تار موی بیرون اومده از زیر روسری نیست و اگه مانتوش کوتاه باشه یا رنگی رنگی ، اگه مقنعه نپوشه و انتظار جلسه مولودی شب تولد حضرت زینب داشته باشه کافر هست و مگه میشه نماز بخونه مگه میشه قران بخونه مگه میشه مگه داریم !!!
پاسخ:
ربطی آنچنانی به محیط خاصی نداره.به نظرم همه ی آدما یاد گرفتن فقط و فقط قضاوت کنند.همین.

من کلی دوست چادری دارم و باهاشون کلی معاشرت میکنم و لذت میبرم .

خودم مانتویی ام و مثلا در مهمونی ها بی حجابم .

و دیدم که باحجاب ها یا چادری ها قضاوتم کردند به بد بودن .

این قضیه کاملا دو طرفه هست متاسفانه .

یعنی اگه پوشش در کشورمون ازاد بود بیشتر میشد نشون داد که دوطرفه ست .

مدتی مالزی تحصیل میکردم کشور مسلمانی که خب پوشش در اون ازاده . دختر های با حجاب و بی حجاب فارغ از اعتقادات خیلی روابط خوبی داشتن و کسی دیگری رو قضاوت نمیکرد . البته اونجا چادر نیست اما کلا فرهنگ پذیرش تفاوت ها و اعتقاد ها منظورمه .

موفق باشی :)

پاسخ:
متاسفانه این مشکلات توی ایران هست.حالا مالزی نه ولی لبنان رو ببین.اونجا حتی حجاب چادر هم هست.میبینی یه دختر چادری با یه دختر بی حجاب رفیق رفیق ند.امیدوارم فرهنگ فسیل شده مون درست بشه...
ممنون از نظرت هلیا:)
خیلی زیاد به دلم نشست پستت :)
به عنوان یک دختر چادری ممنونم که حرف دلم رو به بهترین شکل مطرح کردی
ولی با بخشی از کامنت ها هم موافقم که قضاوت کردن کلا بده چه در مورد چادری ها چه بی حجاب ها.
ولی باید قبول کنیم که درباره ی ما چادری ها هیچ وقت چنین بحثی مطرح نشده بود! یک عمر توی دانشگاه همه ما رو با این دید قضاوت کردن که کلا شادی کردن بلد نیستیم و همش درگیر تارهای موی سرمون هستیم که دیده نشن!
نمیدونستن که دخترانگی رو خیلی بهتر از خیلی ها بلدیم ولی در چارپوب اعتقادات مون:)
پاسخ:
ممنون از لطفت:)
عالی بود یعنی
یه نفر تو کانالش نظرسنجی گذاشنه بود که به نظرتون یه خانوم مانتویی بیشتر جلب توجه می کنه یا چادری بد حجاب
مشکل اینجاست که هنوز یه عده نمیدونن حد و حدود حجاب چیه و بدحجابی رو نفهمیدن چیه

پانوشتتُ لایک
پاسخ:
:)


حالاچادرت به کنار ، ابروهات خیلی رو مخه ، شوهر کن زودتر برش داری حداقل خخخخخ
برگشت از محل کارم روز سه شنبه ی آخر سال ( شب چهارشنبه سوری) بچه های مهریون شهرمون واسم روش چیزی انداختن و بالطبع سوزوندنیست و سوخت (روی بازوم شانس آوردم دستم چیزیش نشد)
و ی بار دیگه داشتم از پیاده رو رد میشدم داشتن ی فلزی رو میبریدن و پاشش اش پایین چاد دیگه منو و پاچه شلوارم رو سوزوند!
پاسخ:
ای بابا
چقدر بد
خداروشکر خودت آسیب ندیدی
وقتی توی یک خانواده ای به دنیا اومدی که چادر و ابروی پیوندی رو بهت تحمیل کردن حداقل ساکت باش و سعی نکن اینا رو جالب جلوه بدی عقده هاتو درک میکنم من خخخخخخ


۱۸ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۰۵ نفر هفتادوسوم
به ابرگروه تلگرامی وبلاگنویسان بپیوندید
لینک گروه در وبلاگ
مثلا اگه تو امریکا بدنیا اومده بودی که الان از چادر و حجاب دفاع نمیکردی خخخخخ همه ی ما داریم از انتخاب گذشتگانمون دفاع میکنیم همه ی این تعصبات بیخوده اینو بفهم
عطیه صدای منو بشنوووووووو
عطیه عطیه 
الان که دلت گرفته و حرف میخوای (من از کانالت دارم داد و فریاد میکنم) الان که میخوای از ارزو هات بگی 
الان باید مارو بشناسی! ما بچه های توییم عطیه! منو ببین! من 4 ساله که بچتم! 
آیا حق بچه ی 4ساله نیست که از ارزو های مادرش بدونه؟ 
پیام ناشناستو فعال کن ببین چند تا بچه داری میرزا امیری :)
پاسخ:
ای جانم
:))
۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۳۷ رها مشق سکوت
من این پستو خیلی دوست داشتم، خیلی عطیه بانو
پاسخ:
خوشحالم:)
سلام.به عنوان کسی که معمولا نوشته هاتون را میخونم و البته به عنوان یه چادری عاشق حجاب ؛این نوشتتون را اصلا نمیپسندم...تو نوشته خیلی تفریط کردید!!!!
موفق باشید
کلا فرهنگ احترام به عقاید همدیگرو نداریم یاد نگرفتیم بقیه رو زیر سوال نبریم دیگران جوری که هستن قبول کنیم اینا هم همش بخاطر فرهنگ اشتباهمونه...
من چادر سرم بوده با شوهرم توی پارک راه می رفتم می خندیدم چند تا خانوم چادری بهم چشم غره رفته باشن خوبه یکی که کم مونده بود باهام بحث کنه.من میخواستم وارد یه اداره بشم چادر سرم نبود جلوم گرفتن که نمیشه بدون چادر وارد بشی...می بینی واقعا ربطی به نوع پوشش نداره برخورد بد ادم ها انسان های دیگه رو اذیت میکنه
پاسخ:
بله قبول دارم:)
سلام....واقعا از نوشتتون ممنونم....

واقعا....

خیلی وقتا اذیت میشم...وقتی به یه نفر می گم از هم کلاسیم که پسره فلان چیز رو در خواست کردم که اصلا اشکالی هم نداره....میگه بهتر نیست چادر رو بزاری کنار ؟
وقتی میخندم میگن خجالت نمیکشه... اگه رو ناخنم لاک باشه   ...خیلی کمرنگ و همرنگ ناخن حتی .... میگن چادر سر میکنه میاد اینجا که شوهر پیدا کنه....
واقعا اب زیر کاه....رو خوب اومدین....! و همینطور اگه به کسی بگم تو مهمونی فلانی رقصیدم چشماش گرد میشه که واقعا اهنگ هم گوش میدی ؟

نمی دونم این چه دید مسخره ایه...چادریا عقب افتاده زشت بوگندو بی سواد بی سلیقه محصور بدبختن :|

در صورتی که این نیست...من میتونم به معنای واقعی کلمه یه دختر شاد باشم که سعی دارم همیشه زیبا و مرتب باشم... و کنار همه ی این ها حجابم رت کامل رعایت کنم.... بدون هیچ ارایش اضافه یا رفتاری که جلب توجه کنه....نمیدونم چرا فکر میکنن چادری ها غمگین و عقب موندن...
پاسخ:
سلام:)

نوشته عالی بود!خدمتون عرض کنم.الن صداو سیما چادری ها رو با چشم های اهویی و زیبا دماغ عملی و چشم های خوش رنگ و لب قشنگ نشون میده .وهمه نجیب اهل علم و دانش و خانواده و بقیه که چادری نیستن ضد انقلاب هایی که معتادن و خائن و جاسوس فاسد و بد اخلاق.اما واقعا از طرف مذهبیون دخالت بیشتره چون سرشت اونها با دخالت در زندگی بقیه نهفته.به بهنه امر بهمعروفو نهی از منکر راجع به حجابو روابط دختر و پسر و نماز و..دخالت میکنن.اصلا اونچه میبینیم در جامعه ثمره دخالت مذهبیون و همون اهل چادر در زندگی شخصی مردمه.وهمونا اکثرا که محدود شدن سعی میکنن دیگرانرو مثل خودشون محدود کنن.کم هستن زنانی که چادر رو به خطار قداست بر سرکنن.هیچ زنی هم واقعاتمایل نداره زیبایی شو مخفی کنه. اگر زیبا باشه.
صحبت اول اینکه اصلا که گفته چادر مقدس است؛
صحبت دوم آنکه، چرا گمان می‌کنید شاد بودن و سرزنده بودن به معنای غرق شدن در فرهنگ رایج است؟
و در نهایت اینکه چرا اینقدر شکلی فکر می‌کنید؟ شکلی که گاهی اوقات حتی هیچ چارچوب اسلامی ای ندارد و جز عرف نیست!
و کلی حرف دیگر که واقعا مجالش نیست بیان کنم! اما امیدوارم اگر خودتان را پایبند موازین اسلامی می‌دانید کمی درباره اسلام تفکر کنید!


دروغ چرا یه زمانی بنده هم همین عقیده رو داشتم ولی از وقتی توی بیان با یه سری از بلاگرای اینجا و دلتنگیا و دغدغه‌های این قشر آشنا شدم، نظرم کلا عوض شد. 
از وقتی با این سایت آشنا شدم حتی رشد موهام هم بهتر شده، تونستم در هفته 3کیلو کم کنم، 5سانت به قدم اضافه شده، رنگ چشمام هم در حال تغییره :))))
به نظرم خیلی دامنه تفریحات رو گسترده کردید! حفظ آهنگ های ادل؟؟ ساز و رقص؟؟ فکر نمیکنید هر خوشی هم درست نیست؟ اینکه بخوایم واسه دفاع از چادر اینطور جلوه بدیم که چادری ها انجام "هر" نوع تفریحی رو صحیح میدونن به نظرتون درسته؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی