تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

رابرت برتون نوشت:"من از اندوه مینویسم که مشغول باشم و از اندوه حذر کنم"

{از سال 89 تا 94 توی بلاگفا می‌نوشتم. بعدش بلاگفا هیولا شد و نوشته‌هام رو قورت داد. منم کوچ کردم به اینجا }

بایگانی

نگاه من به کتاب جانستان کابلستان

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۷ ب.ظ

 قصد داشتم از "جانستان کابلستان" بنویسم اما فکر میکنم، برای نوشتن و حرف زدن در مورد این کتاب باید خودِ کتاب را بگیرم دستم و تمام 348 صفحه را برایتان بخوانم.کتاب تجربه ی جذاب ِ سفر ِ نویسنده(رضا امیرخانی)به کشور افغانستان است.میتوان تمام خاطرات ملموسش را،صفحه به صفحه و شهر به شهر حس کرد.تمام خطراتی که در این سفر با او همراه بوده،تمام برخوردهای افغان ها با او،تمام پیاده روی های ِ قبل از غروب آفتاب...همانطور که اشاره کردم،وقایع کتاب در کشور افغانستان رخ میدهد و این خودش باعث میشود ما به گونه ای با فرهنگ،منش،دین،رسم و رسومات،آداب مهمانداری،اخلاق،تحصیلات و در کل نوع زندگیِ افغان ها آشنا شویم...چیزی که میخواهم بگویم این است که این کتاب سرشار است از تجربه های ناب نویسنده که با مخاطب به اشتراک گذاشته است...این کتاب را بخوانیم و افغانستان و افغان ها را با نگاه جدیدی ببینیم...

پ.ن:ممنون از رضا امیرخانی که هربار با خوندن هر اثری ازش،باعث میشه بیشتر از قبل نگاه و قلم و حتی شخصیتش رو دوست داشته باشم.

۹۵/۰۵/۱۰