تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

تلخ همچون چای سرد

تلخ منم،چایی یخ که هیچکس ندارد هوسش را

رابرت برتون نوشت:"من از اندوه مینویسم که مشغول باشم و از اندوه حذر کنم"

{از سال 89 تا 94 توی بلاگفا می‌نوشتم. بعدش بلاگفا هیولا شد و نوشته‌هام رو قورت داد. منم کوچ کردم به اینجا }

بایگانی

بیایید نور جمع کنیم

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۲۷ ق.ظ

یک گروهی بچه های وبلاگ نویس توی تلگرام درست کرده اند که دیروز به من یادآور شدند زمانی توی بلاگفا،دعاهای دسته جمعی ئی میگذاشتم،تحت عنوان"میخواهیم نور جمع کنیم".از من خواستند دوباره ازین پست ها بگذارم.راستش خیلی وقت ها بوده که خودم خواستم بیایم اینجا و بگویم بچه ها بیایید دوباره باز به بهانه ای راس یک ساعت معین به یاد هم باشیم و انرژی های خوب برای هم بفرستیم،اما نشده...دقیقن همان شب یک نفر دیگر از من خواست دوباره دعای دسته جمعی بگذارم...شاید صلاح این بوده که چند نفر یادآور گذاشتن همچین حرکتی باشند و چه زمانی بهتر از ماه رمضان...بار اول که همچین پستی گذاشتم و خواستم برای پدر دوستم دعا کنید؛چند روز نگذشته بود که فهمیدم حالش خوب شده و همین باعث شد امیدوارتر از قبل به این روند ادامه دهم.هر دفعه کسی بود که بعد از گذاشتن این پست ها بیاید بگوید حالش بهتر شده یا مشکلش آسانتر رفع شده.همه ی این ها بهانه ای بود که هربار محکم تر از قبل دست تان را بگیرم و بیشتر از قبل به قلب هایتان ایمان بیاورم و مهم تر از آن،با باوری مطمئن تر دست هایم را بلند کنم و از او بخواهم و بدانم که میشنود...در این ماه بهانه برای در زدن خانه اش بیشتر داریم.هیچ وقتی از سال به این اندازه به او نزدیک نیستیم.حداقلش این است که به بهانه ی سحری خوردن نمازهای صبح مان قضا نمیشود...حالا این همه حرف زدم که بگویم در این مدت نور به خودی خود درون ماست،بیایید بسطش دهیم به همه ی امورات زندگی مان.بیایید با هم تقسیمش کنیم...در این وقت سال، بیشتر از هروقت دیگری منتظر اذان هستیم.پس قرار ساعتی ما باشد برای وقت هایی که صدای اذان را میشنویم.صدای اذان صبح و مغرب.و ظهر...وقت سحر و افطار بیشترتر...موقع شنیدن اذان گوشمان زنگ بزند برای دعا کردن به یگدیگر......دعا کنیم برای تمامی مریض ها.برای آنهایی که حسرت گرفتن روزه دارند و دلشان میخواهد حداقل یک بار با زبان روزه افطار کنند و نمیتوانند.از بیماران شیمی درمانی گرفته تا اعصاب ُ روان...دعا کنیم برای تمام آنهایی که در پی کارند.برای آنهایی که دلشان یک افطاری یا سحری دلچسب میخواهد اما وسعت مالی چندانی ندارند.برای کنکوری ها که تلاش شان بی نتیجه نماند.برای پدر مادرهایی که چشم انتظار بچه هایشان هستند.برای پیرهایی که دل تنگ روزهای رفته شان اند.برای ماندگاری سلامت خانواده و دوستانمان.برای سربازهایی که دور از خانه اند.برای کودکانی که زیر آوار جنگ ند.برای زن های باردار.برای اینکه کسی شب ها با گریه نخوابد.کسی آرزوهایش زنده به گور نشود.دعا کنیم برای اینکه نسبت به زندگی و باورها و عقایدمان درک انسانی داشته باشیم.به آنهایی که در حق مان بدی کردند دعا کنیم تا کمتر دل بسوزانند.برای خودمان صبر بخواهیم.دعا کنیم برای آنهایی که سال ها کنارمان بودند و حالا زیر خروارها خاک منتظر فاتحه ای از جانب ما هستند.برای ازدواج جوان ها.برای باران دعا کنیم.برای رودهای خشکیده.برای دل های خشک شده از مهر.برای اضافه شدن به عقل و ایمان مان.برای آنهایی که مهاجرت کردند و حالا دل تنگ سرزمین شان هستند.برای ماندگاری شادی ها دعا کنیم.برای ثانیه ای بودن غم ها و محکم شدن عشق ها و غیره و غیره...به یاد همدیگر باشیم.سر هر اذانی که میشنویم....به یاد بچه های جمع شده در تلخ همچو چای سرد...

پ.ن:هرچه میخواهد دل تنگتون توی کامنتدونی بگید.کامنت ها اتوماتیک تایید میشه...

پ.ن2:اگه میتونید  و دلتون خواست،ظبق روند گذشته،لینک این پست رو بذارید تا دایره مون گسترده تر بشه.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
.

یاس

نظرات (۳۶)

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۳۳ فاطیما کیان
مرسی از این پستت عزیز دلم ,برای همه و خصوصا خودت توی این تایم های مقدس دعا میکنم ,امیدوارم منو هم از یاد نبرین و دعام کنین ,کاش این نور امید دل همه رو روشن کنه :)
پاسخ:
عزیزم:)
سلام
فکر میکنم برای مستجاب شدن یکجای همه‌ی این دعاهای قشنگ باید یک دعای کوتاه ولی ناب بکنیم:
اللهم عجل لولیک الفرج
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۶ انارماهی : )
چه قرار خوبی
: )
چقد این پست به دلم نشست
پاسخ:
خوشحالم
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۵ ملکه شیشه ای
وای خدای من...چه قرار قشنگی...
و دعا کنیم بدای حضور بیشتر خدا تک زندگی هامون....بعبارتی لایق شدن برای داشتنش...
و‌چه‌کسی‌جز‌نیکولای‌آبی‌میتونست‌این‌طوری‌دلهایمان‌را‌بلرزاند‌برای‌نور‌جمع‌کردن   التماس‌دعا‌خانومی
پاسخ:
من عطیه هستم
نه نیکولا:)))
ببخشید‌نمیدونم‌‌چرا‌اشتباه‌شد؟             
مرسی‌از‌حال‌خوبی‌که‌بهمون‌دادید‌عطیه‌جون:-)خیلی‌قرار‌خوبیه

دیشب وقتی این پستتو دیدم و داشتم میخوندم همزمان صدای اذان صبح هم بلند شده بود!!! خیلی تقارن جالبی بود واسم
پاسخ:
چقدر عالی

سلام دوست عزیزم خیلی کار فوق العاده ای هست.....منم هستم :)

لطفا برای منم خیلی دعا کنید م سخت محتاجم

لینک این پست رو با اجازه میزارم تو وبلاگم

یادمه اون دفه البته من از زلف هندو نور جمع کردم
چه وقت خوبی
منم هستم:)
میشه برای مجید هم دعا کنید
پسری که ضایع نخاعی شده از 18 سالگی ....
دعا کنید حالش خوب بشه و دوباره بتونه رو پاهاش بدوو

سلام

من هنوز منتظر دعای خیر همه برای بچه دار شدن تمام کسانی هستم که آرزو به دل مونده اند .

مخصوصا خاله خودم .

التماس دعا

سلام من از وبلاگ خرمالوی سیاه اینجا را دیدم .عطیه جان چه پست خوبی نوشتی وبا این قرارت حال خوبی به من بخشیدی .مرا هم از دعای خیرتان فراموش نکنید .سر اذان با شما  دلم را به آسمان وخدا پیوند می زنم .
خیلی هم خوب...
من لینک میذارم. مرسی :)
دعا کنیم که حال همه ـیمان خوب باشد
بسیار عالی :)
پلیز هلپ :(
۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۴ گلاب بانو
]چقدر این پست چسبید....به ته ته دلم...
ممنون بابت حس خوبی که دادی....
من هم توی وبم میذارم...
سلام از وب ویرگول وارد وب الانور شدم از اون جا امودم اینجا^_^ 
سفر کردیم بسی!
فقط ی سوال لینک این جا رو بذارم؟
پاسخ:
خوشحال میشم بذاری
منم از وبلاگ ویرگول رفتم وبلاگ افکار آقا نیما و بعد رسیدم اینجا... 

انگار قرار بود درست چند دقیقه بعد از اذان دعا کنم . از ته دل از خدا حاجات همه ی خوی ها رو می خوام :)
پاسخ:
ادرس ویرگول رو میذاری برام؟
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۷ ایزابلا ایزابلایی
میشه برای من دعا کنید...
پاسخ:
حتمن
سلام خوبی؟!
گذاشتم^_^
سلام ما قبلا با دوستامون با اس ام اس اینکار رو میکردیم این کار یه بانی خوب داشت که انرژی میزاشت و برای پنج دقیقه همه بچه ها راس ساعت خاصی دعا میکردیم برای اسمایی که توی اس ام اس گفته بودن، کار خیلی خوبیه منم لینک میکنم میشه لطفا برای اشکان هم دعا کنید، آدم بسیار خوبی که بخاطر قند بالا گفتن دوتا پاش باید قطع بشه، یه معجزه بشه...
و من هربار با این پست ها اشک از چشمام سرازیر شده...نورباران...ممنون برای این سنت خوب عطیه
پاسخ:
چقدر خوب بود این کامنت
۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۸ یه بنده خدا
لطفا برای دل شکسته آدمهایی مث منم دعا کنین ...توروخدا ...
این روزا خیلی محتاج آرامشم ...
هم شنیدم و هم معتقدم که دعا در حق غریبه زودتر مستجاب میشه پس از همه میخوام برای عشق بین منو همسرمم دعا کنید شاید دعای شما گره کور زندگی مشترکمو باز کنه.یا حق
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۱ تـُــرکــِــ گــَــنـدابـی
سلام...
طاعاتتون قبول...

وبلاگ زیبایی دارید....

خوشحال میشم به ما هم سر بزنید با پای دل...

قالب وبلاگم رو تازه عوض کردم. بنظرتون چطور هست؟
حالت فعلی بهتره یا مثل مال شما، محتوای مطالب جلوی چشم باشه بهتره؟
نظراتتون خیلی برام مهمه.
یه شمع با یه فوت کوچیک هم خاموش میشه ولی اگه هزاران شمع کنار هم باشن وقتی باد بیاید شاید چن تاشون خاموش بشن ولی شمع های روشنی هستند ک بهت نور میدن :))
آمین ای مهربانترین برای همه ی دعاها
ممنون عز دل دریاییت عزیزم 
برای مامان منم دعا کنید :)
عطیه جان نوشته بودم برای قطع نشدن پای اشکان دعا کنید، اومدم خبر بدم که عفونت داره کمتر میشه و داره جواب خوب میگیره و دکتر از قطع پا منصرف شده، خدا رو شکر و ممنون از همه بخاطر دعا
ضمنا میخواستم خواهش کنم برای مادربزرگم دعا کنید توی ای سی یو بستریه و سکته مغزی کرده و توی مرحله ساب کماست خواهش میکنم دعا کنین برگرده ممنونم
سلام:)
سلام واسه آرزو دعاکنید خیلی تنهاست یک همسر مهربون ونمازخون میخواد.خودش خیلی دعا میکنه اما تازگی خیلی ناامید شده میگه خدا دوسم نداره چون خدا فرموده بخوانید تا اجابت کنم شمارا پس چرا 12ساله خواستگار میاد دوطرف میخوان نمیشه؟دعا کنید منم خبر عروسی وخوشبختیشو به شما میدم انشاالله.
۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۵۰ شهربانو جهان
سلام عزیزم :) خوشحالم که اومدی بلاگ :)) اخه منم اومدم اینجا »)) اینجوری راحت تر میتونم بخونمت :*

+ خانوم گم جشکه ی سابق D:


۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۵۱ شهربانو جهان
manokhoda.blog.ir


منم اومدم اینجا 
مطالب سایتتون خیلی قشنگ بود 
الهی همیشه به یاد هم باشیم و برای هم دعا کنیم

نیازمندیهای صنعت ساختمان
http://sanatesakhteman.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی